Mensen en organisaties die vragen hebben over de Logius dienstverlening nemen contact op met onze helpdesks en ons servicecentrum. De helpdesks van DigiD en MijnOverheid helpen bij vragen over deze diensten. Ons servicecentrum helpt klanten én helpt bij vragen die onze helpdesks niet kunnen beantwoorden (tweedelijns). De helpdesks van DigiD en MijnOverheid hebben het afgelopen jaar minder meldingen ontvangen. Bij het Servicecentrum zien we een toename.

Cijfers 2018: helpdesk, servicecentrum en webcare

Helpdesk DigiD

  • 392.664 calls eerste lijn (toename: 4,42%)
  • 50.960 e-mails eerste lijn (afname: 9,53%)
  • 5 maart drukste dag van het jaar (in de periode van belastingaangifte)

Helpdesk MijnOverheid

  • 28.652 calls eerste lijn (afname: 9,79%)
  • 12.321 e-mails eerste lijn (afname: 37,39%)

Servicecentrum

  • 1.609 ontvangen brieven (toename: 35,78%)
  • 11.040 meldingen DigiD tweede lijn (toename: 40,82%)
  • 2.575 meldingen MijnOverheid tweede lijn (toename: 28,24%)

Tweets

  • 34.149 tweets aan DigiD (toename: 43,86%)
  • 7.574 tweets aan MijnOverheid (toename: 5,06%)

Tevredenheid

  • 65% waardeert de snelheid van de door het Servicecentrum gegeven reactie
  • 87% ervaart contact met het Servicecentrum vriendelijk en correct

Top 3 vragen aan Webhelp

  • Ik heb problemen met DigiD activeren (45.036 keer)
  • Ik wil iemand machtigen, maar heb geen DigiD (43.369 keer)
  • Hoe vraag ik een DigiD aan (42.423 keer)