Logius wil ervoor zorgen dat iedereen toegang krijgt tot de digitale overheid. Daarom bieden we inlogdiensten en portalen aan voor verschillende doelgroepen. Denk aan DigiD voor burgers en eHerkenning als inlogmiddel voor ondernemers.
Verhalen van mensen en organisaties die onze diensten gebruiken
Hieronder staat het overzicht van verhalen. Klik op de titels om de volledige tekst te lezen.

Bart checkt altijd websites van de overheid om te kijken of er nog nieuws is. Kortgeleden staakte zijn reis langs de overheidssites. Nu checkt hij zijn berichten alleen nog via Berichtenbox-app op zijn mobiele telefoon.

Leendert en Ron verbeteren de belastingaanslag
Leendert (Belastingdienst) hielp Ron (Logius) bij het oplossen van een van de vijftig complexe cases. Dit zijn ingewikkelde zaken waarin burgers tussen wal en schip raken, bijvoorbeeld door tegenstrijdigheden in regelgeving.

Naziha kon niet goed lezen en schrijven, maar anderhalf jaar geleden begon ze met lessen Nederlands. Als kersverse taalambassadeur bij de Stichting Lezen en Schrijven hielp ze DigiD veiliger maken voor laaggeletterden.

Rik beschermt gezondheidsgegevens met eHerkenning
Mensen die ziek zijn of een beperking hebben weer perspectief geven op werk. Het is belangrijk dat hun gezondheidsgegevens niet op straat liggen. Rik: “Daarom gebruiken we het UWV-werkgeversportaal met eHerkenning.”
De mijlpalen van 2018
Wat is er veranderd in onze dienstverlening voor mensen en organisaties in 2018? In de onderstaande afbeelding staan de groene bollen voor mijlpalen. Klik op een groene bol om een mijlpaal te lezen.
(Tekst loopt door onder afbeelding)